Pierwsze szkolenie za nami!

10 kwietnia o godzinie 9:00 bibliotekarze spotkali się przed ekranami swoich komputerów na pierwszym szkoleniu online w ramach projektu „Idzie nowe!” dofinansowanego ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu z Funduszu Promocji Kultury.

Szkolenie „Trudny klient. Praktyczny trening autokontroli. Budowanie osobistych kompetencji radzenia sobie z impulsywnością” zostało przeprowadzone przez Good Books – Innowacje w Kulturze i Edukacji.

Prelegentką była 
Cecylia Bieganowska – socjoterapeuta i psychoterapeuta dzieci i młodzieży po Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowania. Trener, fizjoterapeuta, międzynarodowo Certyfikowany Coach ICF i certyfikowany project manager IPMA D. Członek Zarządu Międzynarodowej Organizacji Twórców i Praktyków Treningu Zastępowania Agresji PREPSEC International. Od kilku lat zaangażowana w działania na rzecz profilaktyki zdrowia, rozwoju osobowości oraz kompetencji interpersonalnych specjalistów medycznych. Koordynatorka kampanii społecznych o zdrowiu i aktywności fizycznej oraz projektów unijnych.
Od 2011 trener Treningu Zastępowania Agresji. Współprowadząca szkolenia dla pracowników SOS Wiosek Dziecięcych i certyfikowanych szkoleń trenerskich Treningu Zastępowania Agresji. Prowadziła zajęcia dla dzieci i młodzieży w świetlicy socjoterapeutycznej, w tym profilaktykę pierwszorzędową.
Autorka programów szkoleniowych dla dzieci, młodzieży, dorosłych, a także dla biznesu i specjalistów branży medycznej. Autorka projektów edukacyjnych i rozwojowych.
Od 2013 roku Wiceprezes Stowarzyszenia na rzecz Pomocy Psychoterapeutycznej, Rozwoju i Profilaktyki Zdrowia Psychicznego „Lecznica Dusz” skupia się na działaniu wspierającym rozwój interpersonalny, psychoterapię dzieci, młodzieży i osób dorosłych.

Pierwsza część szkolenia skupiła się na emocjach towarzyszących nam w pracy. Szczególny nacisk położono na uczucie złości. Uczestnicy zapoznali się z obejmującym sześć kroków Treningiem Kontroli Złości. Metodę przećwiczono na konkretnych przykładach. Wskazano również błędy w myśleniu, które utrudniają opanowanie impulsywności. W kolejnym etapie zajęć przedstawione zostały cztery typy klientów, omówiono również sposoby komunikacji z każdym z nich. Bibliotekarze zapoznali się również z metodami reagowania w trudnych sytuacjach, np. w kontakcie z klientem agresywnym. Zaprezentowano i omówiono techniki FUKO oraz OARS pomocne w komunikacji z trudnym klientem. Uczestnicy zapoznali się też z pojęciami „Komunikat asertywny” i „Aktywne słuchanie”. Na zakończenie szkolenia bibliotekarze zostali poproszeni o wypełnienie ankiet ewaluacyjnych w celu dobrowolnej oceny szkolenia. Szkolenie spełniło założone cele, jakimi było zapoznanie z metodami autokontroli oraz regulowania złości. Uczestnicy zostali wyposażeni w narzędzia ułatwiające pracę z klientem trudnym, agresywnym, roszczeniowym. Zajęcia były interesujące, panowała na nich przyjazna atmosfera natomiast osoba prowadząca wykazała się wysokimi umiejętnościami dydaktycznymi.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkolenie numer 3: animacje czytelnicze dla dzieci

Jeszcze zdobędziemy Oscary!